Alain De Rauw, direktor mednarodne prodaje pri PlanToys je pred kratkim dal intervju za podcast Planet Driven Brands ali po naše – znamke, ki jih vodi planet. Čeprav gre za bolj strokovni podcast o marketingu in odgovornosti znamke do oblikovanja prihodnosti vseh nas, vsem priporočamo, da ga poslušate. Slišali boste, kako Alain z nalezljivo strastjo govori o »najlepši tovarni igrač«, izvedeli pa boste tudi zanimive informacije o PlanToys, za katere si upamo trditi, da bodo spremenile vaš pogled na naravne in trajnostne igrače na splošno. Na primer, ste vedeli, da pri PlanToys še nikoli niso posekali drevesa? Bi uganili, zakaj so veliko boljši od znamk, ki uporabljajo FSC les? Izvedeli boste tudi, kako je PlanToys proizvodnjo spremenil v inovacijo in postal prvi (in edini) proizvajalec lesenih igrač za igro v vodi. Celoten intervju v angleščini lahko poslušate tule, pripravili pa smo tudi prevod v slovenščini za branje.

Gostitelj: Pozdravljeni v podcastu Planet Driven Brands. V tej oddaji bomo z gostom razpravljali o tem, kako lahko blagovne znamke s svojimi vrednotami prispevajo k boljšemu, bolj trajnostnemu in varnejšemu planetu. Izpostavili bomo znamke, ki so gonilna sila sprememb in predstavili njihovo vlogo, ki jo imajo kot »influencerji«. Lahko sploh rečemo, da nosijo blagovne znamke odgovornost za spremembe v tej smeri? Današnji gost je Alain De Rauw iz PlanToys, z njim bomo spregovorili o trajnosti na trgu igrač. Alain, pozdravljen, hvala, da si si vzel čas za nas. Se nam lahko mogoče najprej na kratko predstaviš?
Alain: Pozdravljen, Nick, hvala za to priložnost. Sem Alain in delam za najlepšo tovarno igrač po imenu PlanToys, ki prihaja s Tajske.
Voditelj: Začel bom z enakim vprašanjem, kot ga po navadi zastavim vsem gostom: kakšna je situacija pri blagovnih znamkah in podjetjih? Kaj ti misliš o njihovi odgovornosti do ustvarjanja boljšega sveta?
Alain: Sam mislim, da imamo veliko odgovornost. Pri nas se držimo pomembnega načela: »Boljši otroci za boljši svet«. Verjamemo, da moramo z izboljševanjem sveta začeti pri otrocih. Glavna je izobrazba – kako jih izobrazimo in kakšne izdelke jim ponujamo. In če hočemo pomagati staršem in otrokom in prispevati k njihovemu razvoju, moramo biti pri tem tudi čim bolj okolju prijazni. Tako imamo kot podjetje res veliko odgovornost.
Voditelj: Se vam zdi, da starši danes to tudi iščejo pri svojih igračah?
Alain: Absolutno, vedno bolj. Veste, naše podjetje obstaja in izdeluje lesene igrače že 40 let. Izdelali smo na milijone igrač, nikoli pa nismo uničili ali posekali niti enega drevesa iz gozda. Lesene igrače izdelujemo samo iz recikliranega lesa iz nasadov kavčukovca. In zdi se nam zelo pomembno, da to povemo ljudem, saj je sploh v zadnjem letu sprememba zelo opazna: starši kupujejo manj, a boljše.
Voditelj: Preseneča me, da še nikoli niste posekali drevesa. Kaj pa industrija igrač na splošno? Ker očitno nimajo vsi proizvajalci enakega ugleda… Pogosti so pomisleki glede količine plastike, ki se uporablja za izdelavo igrač, in glede njene življenjske dobe.
Alain: Dejstvo je, da bi morali vsi, ki delajo v industriji igrač – v vseh gospodarskih panogah, če smo že pri tem – sploh pa v industriji igrač, več storiti glede tega, ne pa samo prodajati, obljubljati in stati križem rok. V industriji igrač se veliko uporablja plastika, tudi pri velikih podjetjih, kot sta Lego ali Playmobil. Tam uporabljajo ogromne količine plastike, a je to v redu, ker je na nek način trajnostno. Igrače so kakovostne, ljudje jih ne zavržejo. Doma jih imajo leta in leta in jih podajajo naprej mlajšim generacijam. Zato se mi to ne zdi tako problematično, in mislim, da nisem edini. Večja težava so poceni igrače, slabe kvalitete, ki jih uporabimo samo parkrat. Na srečo pa se mi zdi, da se potrošniki spreminjajo. Pri PlanToys smo vrhunski, vse izdelamo sami. Opažamo, da vedno več ljudi išče prav to. In za rojstni dan ne kupi več vsak enega darila, pač pa zberejo denar in namesto 10 poceni igrač, ki ne bi bile dolgo v uporabi, kupijo raje eno kvalitetno.
Voditelj: Ok, če se vrnemo v PlanToys. Prej si rekel nekaj zelo zanimivega, in sicer, da še niste posekali drevesa. Kakšen je torej proces pri PlanToys, da ostajate vodilni na področju trajnosti?
Alain: No, podjetje je začelo delovati leta 1981, ko globalno segrevanje še ni bilo aktualno. Zato smo takrat postavljali trende in smo mogoče prvo res trajnostno usmerjeno podjetje. Razlog za začetek podjetja, ki ga je ustanovil Vitool, je, da so na jugu Tajske največji nasadi kavčukovca na svetu. Mati narava po približno 25 letih ustavi proizvajanje kakovostnega kavčuka. Po tem času so kmetje ta drevesa požgali, da so naredili prostor za nova. To je pomenilo veliko onesnaževanja in hudo obremenitev za okolje. Potem pa je Vitool preprosto rekel: »To se mora končati!« Bil je prvi na svetu, ki je želel iz tega odpadnega lesa ustvariti lesene igrače. In odkar pri PlanToys to počnemo, na Tajskem nasadov ne zažigajo več, kar je za okolje izjemno pozitivno.
Druga stvar pa je ta: ko dobimo drevesa v tovarno, jih razžagamo na kose in postavimo v peč, da se posušijo. To je zamudno in dražje, ampak ni pomembno. Bolje to, kot pa da bi za sušenje lesa uporabljali kemikalije. In ko režeš les, ostanejo ostanki žagovine, ki grejo v nič. Pri nas pa tudi to spremenimo v nekaj uporabnega, in sicer naredimo Planwood. Žagovino zmešamo s 100% organskimi pigmenti iz rož, sadja in zelenjave in jo potem pod močnim pritiskom in s segrevanjem oblikujemo in spremenimo v kar koli. Ker je v žagovini še vedno nekaj kavčuka, moramo dodati manj kot 1% neformaldehidnega lepila in to je to. Smo prvo in edino podjetje, ki lahko s tem novim materialom izdela lesene igrače tudi za vodno igro. Vse druge ostanke, recimo veje in vejice, tudi recikliramo – uporabimo jih za proizvajanje energije, ker imamo lastno elektrarno.
Voditelj: A res – to je pa fascinantno! Ok, ta les potem spremenite v igrače. A imajo življenjsko dobo? Se v roku 10 let začnejo bio-razgrajevati? Se obrabijo ali zdržijo tako dolgo kot plastične igrače?
Alain: O, ja, zagotovo zdržijo enako dolgo kot plastika. Mislim, če boste igračo pustili na vrtu, jo bodo lesni črvi sigurno načeli. Ampak to je dober znak. Kot ko nas nekateri kontaktirajo in rečejo: »Veste, sem izgubil kos igrače, ga je pes pojedel!« In mi rečemo, naj jih ne skrbi. Igrača je brez kemikalij in jo pes dejansko lahko poje.
No, kaj pomembnega še počnemo? Še nekaj stvari je, ki bi jih morali vedeti. 78% vsega iz našega nabora izdelkov prihaja iz območja 30 km okrog tovarne. Zato je naš ekološki odtis zelo nizek. Povrh tega pa merimo ogljični odtis med izdelavo igrače in to na koncu tudi natisnemo na škatlo, ker ničesar ne skrivamo. Zato me včasih prav razjezi, ko pridejo do mene ljudje in mi rečejo: »Daj no, če ste res tako trajnostno podjetje, zakaj nimate na škatlah FSC znaka?« In potem jim rečem, da imajo prav, ampak da mi ne uničujemo gozdov. Imeli smo primer v Švici, tam je luštna veriga trgovin in smo imeli sestanek z njimi. Njihovo prvo vprašanje je bilo, če imamo FSC les. Povedal sem, da žal ne, da pa ga lahko začnemo dobavljati in rečemo kmetom, naj spet zakurijo nasade, mi pa bomo les iz Nove Zelandije pripeljali na Tajsko, da bodo lahko potem ponosno kupovali FSC les, če si tega želijo. Potem je sledila minuta tišine, ampak tako je.
Voditelj: …vi ste boljši od FSC!
Alain: Tako je, definitivno smo veliko boljši od FSC.
Voditelj: Kolikor je tebi znano – ali ste prvi, ki ste se odločili napisati ogljični odtis na embalažo?
Alain: Absloutno.
Voditelj: Misliš, da drugi sploh zmorejo slediti temu?
Alain: Se bojim, da ne. Tudi zato mi vedno, ko imamo priložnost, govorimo o tem, kako pri nas poteka proizvodnja. Ljudi tudi povabimo, da pridejo pogledat. Seveda ne bomo izdali vseh naših skrivnosti, lahko pa poskusimo usmeriti razmišljanje v to smer. In to radi počnemo! Sem pa zelo optimističen. COVID je nočna mora za večino gospodarskih panog, za industrijo igrač pa ne, naš posel cveti. V zadnjem letu opažamo, da vedno več ljudi razmišlja drugače in želi podpreti lokalno. In to je nekaj najboljšega! Poleg tega ljudje tudi iščejo boljše produkte, kar je spet pametna poteza. Res si želimo, da bi več ljudi v naši industriji razmišljajo v tej smeri. In ne samo zaradi večanja prodaje, v smislu »OK, danes moram biti trendovski, moram reči, da delamo trajnostno,« in se pri tem konča. To niti približno ni dovolj. Na srečo pa potrošniki postajajo bolj osveščeni. Včasih jim je bilo pomembno, da vidijo FSC znak, čeprav sploh niso vedeli, kaj to pomeni, zdaj pa se to spreminja. Ker vedno rečem, da hočemo biti najlepša tovarna igrač na svetu, pogosto dobim dvomljive poglede in vprašanja, vsak bi rad našel kakšno šibko točko. Ampak danes si drznem reči, da naše podjetje nima nobene šibke točke.
Voditelj: Uau, do zdaj se mi ni niti sanjalo, kakšno podjetje je PlanToys. Ste najbolje varovana skrivnost v svetu igrač in zabave. In za to ti čestitam, ker se mi zdi fantastično.
Alain: Ljudi skušamo spodbuditi, da kupijo PlanToys izdelek, tudi če ga najdejo na bolšjem sejmu. Če mu manjka kakšen kos, nas kontaktirajte, da vam pošljemo novega. Vse tudi povabimo, da pridejo in si pogledajo našo tovarno, ker ničesar ne skrivamo. Da se bodo sami prepričali, s kakšno strastjo naši zaposleni delajo igrače, obdelujejo materiale in jih sestavljajo. Včasih jim moramo prav reči: »A mi lahko zdaj daš igračo? Otroci bi jo radi imeli!« Toliko strasti in ljubezni vložijo vanjo. Zato bi bilo res škoda, da se ne bi prenašala iz generacije v generacijo.
Fotografija: Jasmina Lozar. All rights reserved.